יש לנו כל כך הרבה משימות לעשות ולהספיק כל היום- עבודה, ילדים, משפחה, אוכל, פקקים, טלפונים, פגישות ובין לבין אנחנו שוכחים לתת גם לעצמנו "קצת" אוויר לנשימה. הנתון הבא יכול להפתיע אתכם אבל הרפואה המערבית הכירה לראשונה במתח ביולוגי רק בשנת 1950 בזכות מחקרו של האנדוקרינולוג האנס סליי (Hans Selye) שחקר את הסימפטומים של הלחץ אל תוך מחקר אחד נרחב שהדהד בכל רחבי העולם. אז איך אפשר להתמודד עם לחץ ביולוגי וחרדה? המומחים של נוה פארמה עם כל התשובות:
  1. הקשיבו למוסיקה - במצבי לחץ קיצוניים, כדאי לקחת פסק זמן ולהקשיב למוסיקה מרגיעה (כמו קלאסית, ג'אז, אינדי, או קולות מהטבע). למוסיקה יש השפעה חיובית על הגוף והמוח ודרך כך יכולים להוריד את לחץ הדף ולהוריד את רמות הורמון הקורטיזון המשפיע באופן ישיר על רמות הלחץ.
  2. דברו על זה - כשאתם מרגישים לחוצים אנחנו ממליצים לקחת הפסקה קטנה ולהרים טלפון לקרוב משפחה או חבר קרוב. יחסים טובים עם חברים ואהובים חשובים כמובן לכל מי שרוצה לנהל אורח חיים בריא וחשובים בעיקר במידה ואתם נמצאים במתח. קול מרגיע, ממישהו קרוב יכול לשים את כל התחושות והלחצים בפרספקטיבה הנכונה.
  3. תאכלו נכון - בתקופות לחוצות הקפידו לאכול בריא ומאוזן ולא רק ג'אנק פוד המלא במונוסודיום גלוטומט וחומרים משמרים ושומנים. וותרו על החטיפים ואכלו במקומם פירות וירקות. בזמנים לחוצים במיוחד וותרו על הבשר ועברו לאכול דגים משום שיש בהם רמות גבוהות של חומצות אומגה 3 שידועות כמועילות להפחתת סימפטומים של מתח, לחץ וחרדה.
  4. ותוספי תזונה - לחץ וחרדה יכולים להשפיע על הזיכרון, איכות השינה, מערכות הלב וכלי הדם, אי שקט ורוגז. אנחנו ממליצים על לקיחת תוסף תזונה מבוסס על מיצוי פטנטי של צמחי הזעפרן, חומצה הפולית מחוזרת וכורכום שחיוניים ליצירת המתווכים העצביים כמו סרוטונין, נוראדנאלין ודופאמין שעוזרים לוויסות רמות הלחץ החרדה והריכוז. הספרוקס הינו תחליף הטבעי שעל פי מחקרים עשוי לטפל בדכאון עיקרי קל עד מתון
  5. תצחקו - הצחוק משחקק אנדורפינים המשפרים את מצב הרוח ומורידים את רמות ההורמונים הגורמות ללחץ. הצחוק והחיוך מעבירים מסר למערכת העצבים שבגוף ובתוך מספר דקות אתם מרגישים קצת יותר טוב- ואפילו מאושרים. אם כך, כשאתם בלחץ וחרדה, פשוט תיכנסו ליוטיוב, חפשו את הקומיקאי האהוב עליכם וצפו במספר מערכונים- ההפסקה בשילוב עם ההומור יעזרו לכם להוריד את רמת הלחץ ולחזור לעבודה עם אנרגיות טובות יותר.

רוב הטיפים שלנו מספקים הקלה למצבי לחץ וחרדה. במידה ואתם חשים כך לעיתים קרובות יותר, כדאי לשנות את אורח החיים; לנסות ולהוסיף מדיטציה, יוגה, טאי צ'י, פילאטיס לשגרת היום. כך, תוכלו לשלב תרגילים פיזיים עם תרגילי ריכוז וחשיבה המורידים את רמות הלחץ והחרדה.