גם אתם מרגישים לפעמים איך כל העולם על הכתפיים שלכם? כל כך הרבה משימות, מחשבות ובעיקר דברים לעשות ולהספיק.. וכן, אפשר להסכים ש- 24 שעות זה ממש לא מספיק לכל הדברים.
אז מה אפשר לעשות כדי להוריד את הלחץ והעומס? התשובה היא להוסיף!

  1. להוסיף שעות שינה - עם כל היתרונות של העולם המודרני שהביא לנו את תרבות השפע, אנחנו גם חיים תחת מעמסה גדולה שלא מאפשרת לנו להיפרד מהעבודה. כלומר, אם פעם עבדו 6 שעות ביממה, אז היום עובדים לפחות 9 שעות במשרד ועוד כמה שעות של עבודה מהבית דרך הלפ טופ או הנייד. ככה שרגע לפני שאנחנו הולכים לישון אנחנו נכנסים פעם אחרונה לדואר האלקטרוני או לוואטסאפ כדי לקרוא ולהתעדכן.
  2. האור הכחול במסכים פוגע לנו באיכות השינה - האור הכחול הנפלט בין היתר ממסכים באורך גל של 460-480 ננומטר מעכב את הפרשת המתווך הנוירונאלי מלאטונין האחראי על השעון הביולוגי שלנו,מבלוטת האצטרובל במוח. חסר מלטונין עלול להשפיע על ארכיטקטורת השינה ולגרום לשינה מופרעת ולירידה באירכות השינה והרדמות במהלך היום. ולכן, אנחנו ממליצים לכם להוריד את הטלפונים ולא לגעת בה לפחות שעה (אבל נתפשר גם על חצי שעה) לפני שאתם הולכים לישון. כך, תוכלו לנצל את מספר השעות (הלא רבות ממילא) לשינה טובה ואיכותית- כזאת שיכולה למלא מצברים לקראת עוד יום עבודה.
  3. להוסיף עוד כוסות מים (על חשבון כוסות קפה) - עם יד על הלב, כמה כוסות מים שתית אתמול? רופאים ותזונאים ממליצים לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום (לא מיצים, מוגזים, קפאין וכו'). למה? כי מים הם נוזל החיים שמעודד את זרימת הדם בגוף (לכן תמיד שותים כוס מים לפני בדיקות דם).
  4. הפסקה עבור שתיית מים מאפשרת לכם הפסקה קצרה בתוך היום העמוס שלכם - להוריד לחץ, לנשום קצת אוויר, לעצור ולחשוב. לרוב אחרי הפסקות שתייה מחוץ למשרד ובינת הקפה מחייבות אתכם לקום לעשות סיבוב קצר, לקבל פרספקטיבה נוספת ואז לחזור לכל המשימות בכל הכוח.
  5. להוסיף זמן לעצמך - לפעמים אנחנו מרגישים "שאין לנו חיים" אין לנו זמן לעצמנו לעשות את מה שאנחנו באמת אוהבים - בין אם זה לשמוע איזה פודקאסט מעניין, לצפות בסרט או הצגה, לקרוא ספר או אפילו ללכת לחוג אומנות שמוציא מאיתנו את הפינות הנסתרות שאנחנו לא מגיעים אליהם בחיי היום יום. ולכן, אנחנו ממליצים לכם לקבוע פגישה קבועה ביומן רק אתכם ולעשות את מה שממלא אתכם באמת- ככה אתם יודעים שיש לכם זמן לטעינת מצברים של לפחות שעה כל שבוע (יכולים יותר? אפילו יותר טוב!)
  6. להוסיף תוספי תזונה כמו ספרוקס - אז מה הקסם של ספרוקס? האמת, אין קסם כי מדובר בקפסולת תוסף תזונה טבעי הכולל את תמצית הזעפרן, תבלין הכורכום, חומצה פולית, מגנזיום ותוספי ויטמין D נוספים.
  7. מחקרים רבים מוכיחים כי הוספת קפסולת ספרוקס משפיעה באופן ישיר ומטיבה במקרים של דכדוך ודיכאון קל. בנוסף, שילוב המרכיבים מעלה את רמות הסרטונין בגוף (כמו פעילות גופנית) ומשפר באופן מהיר את מצב הרוח.
  8. מחקרים ראשוניים משפיעים על השפעה מיטיבה של הזעפרן המצוי בספרוקס על בעיות שינה עקב סמני דכאון.
  9. להוסיף אימוני ספורט - פעילות גופנית באופן קבוע משנה את רמות ה-BDNF בגוף ובמוח כך שתמיד לאחר אימון אנחנו מרגישים טוב, מצב הרוח עולה, רמות הלחץ והדיכאון יורדות ואנחנו פשוט מרגישים טוב עם עצמנו ועם הסביבה והמטלות שאנחנו נתקלים בהם במהלך היום. ולכן, התמדה על הכושר אינה חשובה רק לנראות החיצונית שלנו ולבריאות השלד ועמוד השדרה אלא גם למה שאנחנו מרגישים הן כלפי עצמנו והן כלפי אחרים.
  10. לסיכום, גם בימים עמוסים מאוד שנראה שהמשימות, הבוס או הבוסית (בבית או בעבודה) מבקשים ועוד ועוד, לפעמים צריך לקחת קצת לעצמך. כי איך אומרים בצבא... מי שלא משקיע- שוקע!