היום נגמר ואתם סוף סוף נכנסים למיטה החמימה עם הפיג'מה המפנקת ואפעס.. לא מצליחים להירדם. אז אתם מסתובבים מצד לצד, סופרים כבשים, פילים ומגיעים למאה מהר וגם לאט, מריצים את כל היום שעבר מהר בראש וחוזרים לבדוק אם ואיך עניתם לגננת, לבוסית או ללקוח. ושוב מסתכלים על השעון ואז מתחילים להילחץ שמחר תהיו עייפים ועדיין לא מצליחים להירדם.
ככל שאנחנו מתבגרים כך קשה לנו להירדם, אך שינה טובה חשובה מאוד למערכות הגוף השונות: המוח נח אחרי יום שלם של עבודה, ההורמון שאחראי על תחושת הרעב מתאזן, ולכן חשוב מאוד להקפיד על טקס הירדמות לטובת שנת לילה איכותית:
הפחיתו קפאין- מערכת היחסים שלנו עם הקפה בכלל ועם משקאות עתירי קפאין בפרט- מורכב. אנחנו לא יכולים לפתוח את היום בלי כוס קפה וחייבים ממש עוד אחד לפני ארוחת הצהריים ועוד אחד כשחוזרים מהעבודה ואולי עוד אחד אחרי ארוחת הערב ושלא נדבר על נשנושי השוקולד, התה, המשקאות המוגזים שאנחנו שותים במהלך היום. משקאות עתירי קפאין עובדים על היכולת הגופנית והקוגניטיבית שלנו ומשרים תחושת ערנות למרות שהגוף והמוח עייפים וזקוקים למנוחה. ולכן, במידה ואתם מתקשים לישון בלילה ובמקביל מרגישים שאתם "חייבים קפה" פשוט עברו לקפה ללא קפאין ונסו להימנע מקפאין לפחות 4 עד 5 שעות לפני השינה.
התנתקו מהמסכים- אנחנו חיים בעודף מידע, כל המכשירים שלנו חכמים ואנחנו מקבלים יותר מידע ושעות מסך מאשר שעות עם אנשים בשר ודם. המסכים הכחולים (טלפון, טאבלט וטלוויזיה) משבשים את הקולטנים במוח ולא מאפשרים לו "להוריד הילוך" לפני שנרדמים אלא משאירים את המוח בתחושת עבודה ולחץ.
היכנסו למצב של "שינה"- חלק מטקס השינה המומלץ הוא רגיעת הגוף וכניסתו למצב משוחרר. הכוונה היא שחרור הגוף מהיום וכניסתו למצב שינה, חלק עובדים על נשימות או דמיון מודרך, אחרים מעדיפים מקלחת חמה, חלק מעדיפים להקשיב למוזיקה נעימה (קלאסית, טבע או אוריינטלית) בווליום נמוך. מטרת חלק זה הוא לשחרר את החוף ולהכניס אותו למצב רפוי.
הפחיתו לחץ- אנחנו יודעים שאנחנו חייבים לאכול בריא, 8 סוגי צבעים של ירקות ופירות ביום, אבל לפעמים פשוט אי אפשר להספיק, להכין ולאכול מסודר כל כך. ולכן, שילוב של אוכל פחות מזין עם חוסר שעות שינה, לחץ, עומס והטרדות נוספות- יכולות לגרום לנו לחסרים משמעותיים ואף לתחושת חרדה ולחץ. ולכן, חשוב לזהות את תחושות הלחץ והחרדה מבעוד מועד ולטפל בתחושות בהקדם על מנת שהתחושות לא יתעצמו והמצב יחריף. אנחנו ממליצים על נטילת ספרוקס המורכב מזעפרן, שורש כורכום, מגנזיום וחומצה פולית. מחקרים מוכיחים כי נטילת ספרוקס יכול לעזור בתופעות לחץ, דכדוך ודיכאון קל. בכל מקרה, אם המצב נמשך יותר מימים ספורים, יש לפנות לייעוץ רפואי.
מזרן נוח- איכות השינה נובעת מנוחות השינה- אם הסדינים לא נעימים, יש ריח לא טוב בחדר או אפילו המזרן רך או קשה מדי זה לחלוטין ישפיע על איכות השינה. אנחנו ממליצים להשקיע במזרן אורטופדי עם ג'ל שזוכר את הגוף ואף מונע החרפת בעיות בגב.

לילה טוב, חלומות מתוקים :)