לחץ היא אחת התופעות השכיחות ביותר במאה ה-21. מחקרים הראו כי לפחות 64% מכלל האוכלוסייה סובלים ממצב לחץ ביולוגי ברמות שונות. המומחים של נוה פארמה עם 7 טיפים להורדת מצב הלחץ:
א.	פעילות גופנית מורידה את הורמוני הלחץ בטווח הארוך
1. פעילות גופנית - במחשבה ראשונה, אומנם זה נשמע סותר אך אנשים העוסקים בספורט באופן קבוע נוטים לפחות חרדה מאשר אלו שאינם עוסקים בפעילות גופנית באופן תדיר משתי סיבות עיקריות: א. פעילות גופנית מורידה את הורמוני הלחץ בטווח הארוך. האנדורפינים המופרשים ממערכת העצבים לגוף בזמן האימון הם מתווכים כימיים טבעיים פועלים כמשככי כאבים טבעיים . הפרשת פקטור הגידול BDNF לאורך זמן כניראה משפר את מצב הרוח והחיוניות. ב. כאשר מתאמנים באופן קבוע מרגישים טוב ובטוח יותר עם המודעות לגוף דבר המשפיע על הרווחה הנפשית.
שינה איכותית הכוללת חלומות מאפשרת לגוף להתמודד עם לחצי היום
2. שינה איכותית
- כאשר אנחנו ממעטים בשעות השינה, הגוף עייף יותר דבר המשפיע גם על הנפש. שינה איכותית הכוללת חלומות מאפשרת לגוף להתמודד עם לחצי היום- יום ומשרה נוחות, אורך רוח, סבלנות והורדת מתח.
saffrox
3. תוספי מזון
- לפעמים צריך לעזור לגוף לעזור לעצמו- חפשו תוספי מזון על בסיס זעפרן, כורכום, מגנזיום וחומצה פולית כמו ספרוקס שלמרכיביה מייחסים תרומה לאיזון רמות המתווכים העצביים שבמוח (דופמין, נוראפינפרין וסרוטונין)
הארומתרפיה
4. אווירה נעימה - תורת הארומתרפיה טוענת כי שימוש קבוע בשמנים אתריים או נרות עשויים להפחית את המתח והחרדה. נסו את הריחות של ילנג- ילנג, ורדים, פריחת הדרים או גרניום. תה קמומיל הידועים בריחם המשכר ובתחושת הנינוחות שהם משרים על הגוף.
5. עזבו את הקפאין
- לחוצים? עזבו את משקאות הקפאין, האנרגיה וחטיפי השוקולד ועברו לשתות תה צמחים או תה קמומיל הידועים בריחם המשכר ובתחושת הנינוחות שהם משרים על הגוף. כמויות גבוהות של קפאין יכולות להגביר את המתח והחרדה.
תכתבו את שעל ליבכם
6. תכתבו את שעל ליבכם - זה הזמן לכתוב לעצמכם את התחושות על דף נייר (או בקובץ (Word ולפרוט לפרטים את כל מה שמפריע לכם. כתבו את כל המחשבות והתחושות שלכם. חשוב שתנסו להתמקד גם בדברים החיוביים שקורים לכם (קטנים כגדולים). לאחר שתסיימו לשטוח את כל המחשבות קראו את הכל וראו את הנקודות החזקות שלכם ואת הנקודות שיש לשפר- ואותם תעדפו לפי סדר עדיפויות ברור ונהיר, רך רמת הלחץ שלכם תוכל לרדת.
תפגשו עם אנשים קרובים ואהובים
7. תפגשו עם אנשים קרובים ואהובים - בין שעות העבודה, הלימודים והבית מצאו לכם זמן להיפגש עם המשפחה והחברים שלכם. נצלו את סופי השבוע הנעימים של פברואר למפגשים חברותיים ונעימים. מפגשים חברותיים משחררים את הכימיקל האוקסיטוצין המשכך הלחץ הטבעי של הגוף.

לסיכום, ישנם דרכים רבות להוריד את רמות הלחץ בבית ובעבודה. אנחנו ממליצים לכם להשקיע בעצמכם, להבין ולאפיין את מקור הלחץ ולטפל בו דרך כך.